Eigenlijk is het de schuld van Jos Verstappen dat ik in 1994 ineens formule 1 ging kijken. Zo nu en dan keek ik een wedstrijd, maar er voor thuisblijven deed ik niet. Dat duurde een paar jaar, tot het 1997 werd. Toen viel mij ineens een auto op, die pakte mij. Een gave afbeelding van een cobra op de neus, met twee giftanden die de voorvleugel beet hielden, naar achteren uitlopend in schubben tot aan de sidepods. Wat een gave verschijning dacht ik. Op dat moment was het gebeurd, ik was ineens fan van een formule 1 team; Jordan Grand Prix, onder leiding van Eddie Jordan. Een lekker tegendraads en rebels team. Dat paste wel bij mij. Het team deed pas sinds 1991 mee, maar was al serieus snel zo nu en dan. Een echte belofte voor de toekomst. Toen wist ik al, die gele monsters zou ik een keer in het echt zien. Dat duurde nog tot 2002. En ondanks dat de Jordans van 2002 qua bestickering bij lange na niet zo spraakmakend waren als de prachtige Cobra van 1997, de Hornet van 1998, 1999 en 2000, of de haai van 2001, toch kon ik er niet omheen, de Jordan EJ-12 was de mooiste formule 1 auto die er ooit rond had gereden. Ik had toen nog niet een echt goede camera (of back-up discipline) dus foto`s van die auto heb ik helaas niet. Daarom maar even een foto van het internet om een indruk te geven. [LET OP, FOTO IS NIET VAN MIJ!]
In 2013 kocht ik mijn eerste spiegelreflex (Canon EOS 300d) en ging ik naar Spa Francorchamps. Hier kon ik de camera goed uitproberen, wat wel mooie resultaten opleverde.
Helaas bestaat het team niet meer sinds 2005. Erg jammer, want toen ik in 2006 naar Hongarije ging en goede plaatsen en foto apparatuur had, had ik maar wat graag een mooie foto van deze prachtauto`s gemaakt. Bij gebrek aan beter moest ik het dus doen met McLarens, Red Bulls en Toro Rosso`s. Wel heb ik toen mijn mooiste formule 1 foto tot nu toe gemaakt. Eentje waarbij ik gebruik heb gemaakt van de techniek "pannen"; met een langere sluitertijd meetrekken met de auto, om de auto scherp te krijgen, maar snelheid in de foto te brengen door de achter grond bewogen te maken.